Založ si blog

Noc

 

Noc plná svetiel,
túžob a prianí,
svet stíchol,
nechal nás samých,

 

v odraze svetiel,
bol odraz tvojho šťastia,
blýskalo sa jasne,
a noc bola krásna,

 

prišiel si s obavou,
či budem rada,
čakala som dlho,
s tebou viac nebola som sama,

 

a v našej radosti,
tie obavy zmizli,
všetci boli ďaleko,
len ty si mi bol blízky,

 

v odrazoch svetiel,
bola tvoja láska,
bol si mojím darom,
ja neskutočne šťastná,

 

som vedela, že táto chvíľa
naplnila zmysel dní,
tak vzácna a milá,
ako vzácny a milý si mi ty.

 

(Zo zbierky: Maja Demčišáková Hora prianí)

Ako divé zviera

31.08.2012

Ako divé zviera čakám na tvoju blízkosť, nechám sa skrotiť, keď svet konečne zmizol, a utíchli hluky ľudí, čo napĺňajú priestor, aj keď ma to nudí, nie je iné miesto. Nediv sa mojej divosti, veď neviem čo robiť, keď svet sa točí v plytkosti ja v smútku, keď si preč, sa uzatváram do seba, lebo nečakám nič, nie je v tom žiadna odmena, [...]

Si ako more

18.08.2012

Prišiel si ako tichý príliv, objal moje krehké telo, zrazu: aké slastné je môcť sa mýliť – môcť skúmať svet tak smelo! Keď po boku stojí mi hora tak silných a múdrych vĺn, vravím: som malá ešte, viem, ale tvoja! – moje priania počúva more a spln! Zrkadlím sa v tebe, ako odraz na pokojnej hladine, poznám:netušiac, kde juh je, či sever, [...]

Balada o hore prianí I

14.08.2012

Keď stojíš na hore prianía nebo je belasé,vtedy sám si,ako nebol si azda nikdy, to všetko,čo vôkol teba sa v tráve ligoce,na dosah ruky je,veď sám si to stvoril. Čo viac ti chýba,čo viac môžeš chcieť?Či budeš schopný túžiť do smrti?V tieni svojich sĺzhľadať ten cieľ,čo dokonale naplní… Hora ti vraví,počuť jej ozvenu,nesie sa [...]

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

Maja Demcisakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 35072x
Priemerná čítanosť článkov: 1594x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy