Založ si blog

Ríša nočných snov

Tam, kde vietor tíško vanie,
v radostnej ríši snov –
sny nečakajú na svitanie
na oblohe plynie večný lov:

 

oblak vtáka predbieha,
vták – ten poľuje na mesiac,
vo hviezdach skrýva sa útecha –
chichúňať sa nemôžu prestať.

 

Víly tancujú na pláni,
vo vejúcich tenkých šatách,
nik tajne nehľadí na nich,
hlasy v tom speve nedá sa zrátať.

 

Uprostred lesa čerí sa hladina –
jazera, čo tajomstvá chráni,
už nejeden odvážny hrdina,
život svoj zatratil za nich!

 

Škriatok sa schováva v húštine,
naberá do vaku lístie a huby, 
spieva o vzdialenej dievčine –
ktorej sľúbil, že bude ju ľúbiť.

 

Ten svet je tak veľmi vzdialený,
nejeden tvor má tam svoj príbeh,
každú noc dejú sa čary a premeny –
pokiaľ ten svet v úsvite zmizne.

 

Ako divé zviera

31.08.2012

Ako divé zviera čakám na tvoju blízkosť, nechám sa skrotiť, keď svet konečne zmizol, a utíchli hluky ľudí, čo napĺňajú priestor, aj keď ma to nudí, nie je iné miesto. Nediv sa mojej divosti, veď neviem čo robiť, keď svet sa točí v plytkosti ja v smútku, keď si preč, sa uzatváram do seba, lebo nečakám nič, nie je v tom žiadna odmena, [...]

Noc

24.08.2012

Noc plná svetiel,túžob a prianí,svet stíchol,nechal nás samých, v odraze svetiel,bol odraz tvojho šťastia,blýskalo sa jasne,a noc bola krásna, prišiel si s obavou,či budem rada,čakala som dlho,s tebou viac nebola som sama, a v našej radosti,tie obavy zmizli,všetci boli ďaleko,len ty si mi bol blízky, v odrazoch svetiel,bola tvoja láska,bol si [...]

Si ako more

18.08.2012

Prišiel si ako tichý príliv, objal moje krehké telo, zrazu: aké slastné je môcť sa mýliť – môcť skúmať svet tak smelo! Keď po boku stojí mi hora tak silných a múdrych vĺn, vravím: som malá ešte, viem, ale tvoja! – moje priania počúva more a spln! Zrkadlím sa v tebe, ako odraz na pokojnej hladine, poznám:netušiac, kde juh je, či sever, [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Maja Demcisakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 34977x
Priemerná čítanosť článkov: 1590x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy