Založ si blog

Báseň o pochmúrnej básni


Napadla mi báseň
v pochmúrnej šedi dňa,
okolitá tieseň
plynula z ľudského dna,

 

všetko bolo šedé,
ako oblaky ťažkých mračien,
možno si ma skúšal hľadať,
no v nich si ma nenašiel.

 

Ťažká duša chce byť sama,
premoknúť v daždi na nitku,
možno v ňom sa zjaví brána,
z ktorej duša nájde úniku.

 

Báseň v rytme pádu kvapiek,
zrodila sa ako blesky,
v ktorých slabý tichý nárek-
nešlo ho nijak neskryť…

 

Ako divé zviera

31.08.2012

Ako divé zviera čakám na tvoju blízkosť, nechám sa skrotiť, keď svet konečne zmizol, a utíchli hluky ľudí, čo napĺňajú priestor, aj keď ma to nudí, nie je iné miesto. Nediv sa mojej divosti, veď neviem čo robiť, keď svet sa točí v plytkosti ja v smútku, keď si preč, sa uzatváram do seba, lebo nečakám nič, nie je v tom žiadna odmena, [...]

Noc

24.08.2012

Noc plná svetiel,túžob a prianí,svet stíchol,nechal nás samých, v odraze svetiel,bol odraz tvojho šťastia,blýskalo sa jasne,a noc bola krásna, prišiel si s obavou,či budem rada,čakala som dlho,s tebou viac nebola som sama, a v našej radosti,tie obavy zmizli,všetci boli ďaleko,len ty si mi bol blízky, v odrazoch svetiel,bola tvoja láska,bol si [...]

Si ako more

18.08.2012

Prišiel si ako tichý príliv, objal moje krehké telo, zrazu: aké slastné je môcť sa mýliť – môcť skúmať svet tak smelo! Keď po boku stojí mi hora tak silných a múdrych vĺn, vravím: som malá ešte, viem, ale tvoja! – moje priania počúva more a spln! Zrkadlím sa v tebe, ako odraz na pokojnej hladine, poznám:netušiac, kde juh je, či sever, [...]

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Maja Demcisakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 34969x
Priemerná čítanosť článkov: 1590x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy